Bianchi Cup 5.5.2009 Reitti

Reittikuvaus

Lähtö            Kukkaniityntieltä kääntöpaikan läheisyydessä oleva puomi

Reitti             Reitti kulkee Kukkaniityntien ajoneuvoliikenteeltä suljettua osaa n 70 m. Käännytään oikealle latupohjalle – jätetään ulkoilutie muille liikkujille.  Reittiä valvotaan ja ulkoilutiellä ajosta seuraa hylkääminen.Latupohjaa jatketaa 300 m ja käännytään polulle, mitä pitkin palataan takaisin Kukkaniityntielle. Tässä vaiheessa matkaa on kertynyt n 850 m. Seuraa reitin nopein osuus – 200 m asfaltti loivaan alamäkeen. Ajetaan lähtöpisteen ohi ja siirrytään Majan mäkeä kiertävälle polulle. Seuraavat 300 m noustaan Majan pihaan saunan ja vajan välistä. Tässä on maali.

Reitti jatkuu pihan läpi ja nousee Majan nurkalta kiertäen kallion korkeimman kohdan. Kalliolta laskeuduttua on ajettu 1,5 km. Tässä 10-12 vuotiaat käätyvät vasemmalle ja vanhemmat jatkavat kohti reitin vaativinta laskua: hyppyrimäen viereistä polkua. Hyppyrimäen alta reitti kulkee pitkin metsän puoleista polkua nousten sauvarinteen ylös ja yhtyy 10-12 vuotiaiden kanssa samalle reitille. Matkaa tähän mennessä on kertynyt  1,9 km. Reitti nousee kalliota pitkin edelleen kohti mastoa ja kääntyy takaisin hiekkatielle. Laskeudutaan pitkä lasku Arhotietä ja Kukkaniityntietä yhdistävälle kävelytielle. Niityn kohdalta käännytään jyrkästi vasemmalle. Tähän mennessä on ajettu 2,2 km ( alle 12 v 1,8 km) . Siirrytään polulle, joka nousee Majan pihaan ja jatkaa edelleen kallion yli Kukkaniityntielle. Vähän ennen Kukkaniityntietä käännytään vasemmalle ja ajetaan Majalle nousevan tien risteykseen polkua pitkin. Matkaa kertynyt 2,7 km ( 10- 12 v 2,3 km) . 10-12 vuotiaat kääntyvät vasemmalle Majalle johtavelle tielle ja ajavat maaliin (2,4 km) muut jatkavat polkua edelleen Kukkaniityntien suuntaisesti ja saapuvat lähtöpaikalle ja aloittavat uuden kierroksen.

Kierroksen pituus 2,9 km. Ensimmäinen ”vajaa” kierros 1,4 km

Matkat          M/N 10 v      2,4 km

M/N 12 v      2,4 km

M/N 14 v      4,3 km                                 1+1                kierrosta

M/N 16 v      7,2 km                                 1+2                kierrosta

Muut sarjat    15,9                                     1+5                kierrosta